Tango Libre

A tangóról szabadon

Száraz November tangó módra

tango.jpgSzeretném fél hónapra, azaz 15 napra teljesen megváltoztatni a milonga szokásaimat, inspirálódva a Száraz November módszeréből. Nem merem többre, mert még így is félek attól, hogy nem fogom kibírni hogy a kedvesemmel sem táncolhatok. 

A múlt heti Hölgyválasz milonga zseniális volt, nagyon sokat tangóztam, annak ellenére, hogy rövidebb volt a szokásosnál. A rákövetkező napon viszont eszembe jutott, hogy egyrészt sokkal több emberrel szerettem volna táncolni, másrészt a kutyafáját, már megint nem táncoltam egyetlenegy új emberrel sem.

Minden milongán egy új táncos


Mikor még kezdő voltam, kitaláltam, hogy amikor megyek milongára, mindenképp táncolok legalább egy olyan személlyel, akivel előtte még sose.

Miért ez az elhatározás? Azért mert bátortalan voltam új emberekkel táncolni, pedig tudtam, hogy jót tenne a fejlődésemnek. Ez a módszer nekem sokat segített, elképesztően hasznosnak találtam. Javaslom, próbáljátok ki ti is milyen érzés a milongára "előre bevállalt rizikóval" menni. Erről az ötletről írtam is egy blogbejegyzést:

Szeretnék boldog új évet kívánni az argentin tangónak! Hogy ez a kívánság sikeres legyen, elmesélem az én egyszerű tangó módszeremet...

Olvasd tovább: Boldog Új Évet, Argentin Tangó!"

Teltek az évek és a Buenos Aires-i életem egy kicsit megváltoztatta a tangózási szokásaimat, már nem az célom az, hogy végigtáncoljak minden egyes tandát, hanem inkább az, hogy táncolok néha egyet-egyet és közben szocializálódom, nézem a táncosokat, találkozok és beszélgetek érdekes emberekkel. Ennek is megvan a maga varázsa, meg annak is, ha valaki szinte minden tandát végigtáncol.

2016-ban, immáron haladóként egy időre megint elővettem ezt a módszert, mert azt éreztem, hogy annyi kedvenc táncosom van egy milongán, hogy nem is tudok mindenkivel táncolni és megint nem jutok el új emberekhez. 

15 Nap Száraz November módra

Pontosan ez történt szombaton is, megint nem táncoltam senki újjal, ahogy immáron sokszor az elmúlt években úgyhogy ezúttal drasztikusabb módszerhez szeretnék folyamodni a Száraz November fogalmának a segítségével.

De mi is az a Száraz November? Aki esetleg nem tudná miről van szó, a kezdeményezés lényege, hogy a vállalkozó kedvűek egy hónapig nem isznak szeszes italt. Annak idején nagyon megtetszett és emlékszem, hogy nem túl szerencsés módon, sikerült júliusban, egy forró nyár közepén kipróbálnom. Harminc kemény, tűző nyári nap, aminek része volt egy több napos kenuzás és egy kapolcsi, Művészetek Völgye Fesztivál is. Soha nem felejtem el: a 29-ik napon életem egyik legjobb sörét sikerült innom, amikor rájöttem, hogy alkoholmentes sör ivásával nem szegek meg semmit.

Az ötlet nem az, hogy nem tangózok 15 napig, mert arra nem biztos, hogy képes lennék. Hanem inkább az, hogy teljesen megfordítom a rendszert.

Azzal fogok táncolni az elkövetkező 15 napban a milongákon, akivel még sose táncoltam és utána pedig azokkal, akivel eddig a legkevesebbet.

Kíváncsi vagyok milyen lesz. Mától indul, szurkoljatok :) : ) :) 


A szerző Endre, a Tango Libre Budapest oktatója.

A bejegyzés trackback címe:

https://tangolibre.blog.hu/api/trackback/id/tr6216040078

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása