Tango Libre

A tangóról szabadon

Utolsó milonga Budapesten

 gerrit-vermeulen-budapest.jpgA hatásvadász cím így lenne helyes: "Utolsó milonga Budapesten egy darabig". Bezártak a milongák nemcsak itthon, hanem Buenos Airesben, Londonban és a világ számos más pontján is. Az okokat már tudjuk, nem is fogom többször a koronavírus szót ebben a cikkben leírni.

Kedden még abban bíztam, hogy legalább ezen a héten tudunk tangózni de sajnos nem így történt:
Március 5-11. között 6 db. milongán voltam: csütörtökön, pénteken, szombaton, vasárnap, kedden és szerdán.
Március 12-14. között pedig 0 db. milongán vettem részt.

Milonga elvonási tünetek

Az igazság az, hogy máris hiányzik. "Szerencsére" voltam  Budapest "utolsó milongáján", a szerdai Tango-Zugban. 10 óra után érkeztem, szuper volt a hangulat, nagyon jókat táncoltunk és buliztunk. Köszönet a szervezőknek.

Hivatalosan éjfélig még nem volt a 100-as rendezvény limit és ha az emberek tudták volna, hogy az utolsó tangó táncest, valószínűleg sokkal de sokkal többen lettünk volna. De senki sem tudta hogy az utolsó lesz. Én sem.

utolso-tango-budapesten-2.jpgnéhány tandával a La Cumparsita előtt. fotó: Nagy Nikoletta

A világ egyik legveszélyesebb útja

Mióta az argentin tangó az életem szerves része, mindössze egyszer történt meg velem, hogy sokáig, konkrétan három hétig nem tangóztam. Hét hónapnyi Buenos Airesi létet megszakítva barangoltam Dél-Amerikában és izgalmas helyeken járva nem nagyon éreztem a tangóestek hiányát. Bringáztam például Bolíviában a világ egyik legveszélyesebb útján a Yungas úton, vagy ahogy spanyolul mondják "El Camino de la Muerte"-n. Emlékszem, 4650 méter magasról egészen le az Amazonasi őserdőig tekertünk meredek, sziklás, sáros úton, ahol jobboldalt a sziklafal, baloldalt pedig a szakadék vett közre.

Volt hogy 52 órát utaztam busszal, voltam a Nap Szigetén https://endretango.com/titicaca-isla-del-sol-es-a-doboz/, Potosíban bányát látogattam (amely 250 évig látta el Spanyolországot ezüsttel) koka cserjét rágva, hogy kibírjam a hegyi betegséget. Szóval tele volt kalanddal, de ezúttal minden más, mert itthon a négy fal között U N A L M A S.

Virtuális milonga

Különösen szomorú számomra, hogy a Milonga Jueves volt az a tangóest, amelyik elsőre bezárt, de öröm az ürömben, hogy kedd este lesz virtuális milonga az Art's Harmonyban, amit internetről, így otthonról is lehet követni.
Milonga del Angel virtual y Concert - live streamin' Tuesday!
virtual-milonga.jpghttps://www.facebook.com/events/232648414580081/

Lelki szemeimmel már látom magam előtt ahogy otthon Andival kettesben elindítjuk a live videót. Beülve a nappali két egymástól legtávolabb eső sarkába elkezdünk cabeceozni azaz szemmel felkérni egymást. Ránézek majd Andira és biccentek, hogy táncoljunk. Andi még lopva körülnéz, hátha akad még valaki, akivel szívesebben táncolna mint velem, de hamar rájön, hogy erre nincs sok esély és megadja magát a sorsnak ... :)

Tango Hungary weboldal

Egy másik öröm az ürömben, hogy Szalai Tamás elindított egy remek összefoglaló web oldalt a tangóról Magyarországon. Bár az oldal feltöltés alatt áll, de máris zseniális és hamarosan naprakész információkkal és hasznos, új funkciókkal fog bővülni.
Ha már úgysincs milonga, lehet kóstolgatni, nézegetni ízlelgetni, gratulálni és ötleteket adni Tamásnak.

https://tangohungary.hu/tango-hungary.jpg

Tangó mentesen hagymát hagymával

Reméljük a legjobbakat és hamarosan tudunk újra táncolni egymással. Itt az idő, hogy kiéljük magunkat, hagymásan, fokhagymásan, zöldhagymásan enni mindent!
A ketkes.hu oldalán találtam egy kiváló salátát a címe: "Hagymasaláta – annyira finom, hogy erőltetnem kell, hogy abbahagyjam!"
Apropó, megköszönöm, ha adtok tippeket, addig is mit csináljak tangó helyett.

Címlap kredit: Gerrit Vermeulen



A bejegyzés trackback címe:

https://tangolibre.blog.hu/api/trackback/id/tr4515520842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása